Aktualności
Dwudniowej wycieczki do Warszawy
Warszawa da się lubić!

Z pewnością każdy uczestnik dwudniowej wycieczki do stolicy doszedł do takiego wniosku.

W dniu 28 października 43 osobowa grupa uczniów z naszej szkoły wyruszyła w niesamowitą podróż w kierunku Warszawy. Pierwszym punktem zwiedzania na naszej trasie było Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie. Olbrzymie maszyny na ekspozycjach oraz te latające były niezwykłą atrakcją dla uczestników. Dzięki imponującej wystawie i przewodnikom zapoznaliśmy się z niezwykle ciekawą i poruszającą  historią  polskiego lotnictwa.

Następnym punktem na mapie naszej wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego powstałe w hołdzie mieszkańców Warszawy, dla tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę w 1944 roku. Za pomocą nowoczesnych technik audiowizualnych przenieśliśmy się w tragiczne czasy II wojny światowej. Ekspozycja przedstawia walkę i codzienność powstania na tle okupacji, poprzez ukazanie złożonej sytuacji międzynarodowej, aż po powojenny terror komunistyczny i losy powstańców w PRL-u.  Z zapartym tchem oglądaliśmy kolejne etapy walki o wolną Polskę, czując ducha czasu apokalipsy spełnionej.

Kolejne atrakcje zapewniła nam Pani Magda zabierając na fascynujący spacer ulicami Starego Miasta. Po drodze towarzyszyliśmy żołnierzom w czasie zmiany warty przed Grobem Nieznanego Żołnierza, słuchaliśmy fascynujących opowieści pod pomnikiem Adama Mickiewicza, przy Belwederze, na  placu Zamkowym, przed Kolumną Zygmunta i Pomnikiem Małego Powstańca. Zwiedzanie zakończyliśmy wieczorem w towarzystwie Syrenki warszawskiej.

Miłą niespodzianką okazał się nasz hotel. Opływając w luksusie, w wesołej atmosferze, odpoczęliśmy i pełni energii wyruszyliśmy kolejnego dnia na dalszy podbój stolicy.

Łazienki warszawskie przywitały nas piękną, słoneczną pogodą i urokliwą scenerią złotej polskiej jesieni. Nasz spacer, połączony z grą Milionerzy, w której dziewczęta okazały się bezkonkurencyjne, wzbogacił naszą wiedzę i przeniósł nas w czasy obiadów czwartkowych na dwór Stanisława Augusta Poniatowskiego.

Ostatnim  punktem naszej wyprawy do stolicy było Muzeum Życia w PRL, które okazało się przysłowiową wisienką na torcie. Nasz przewodnik Ryszard odsłonił przed nami kulisy życia w czasach PRL-u. Miejsce to nadzwyczaj sugestywnie oddaje ducha minionej epoki. Wysłuchaliśmy dramatycznych historii z okresu stanu wojennego i tych groteskowych osnutych wokół papieru toaletowego i pustych półek sklepowych. Każdy miał szansę siąść za kierownicą Fiata 126p, poczuć zapach perfum „Brutal” i smak gumy do żucia „Turbo”.

Drogę powrotną wypełniły muzyka i śpiew, bogaty repertuar prezentowany przez naszych uczniów był niezwykle imponujący i dostarczył wszystkim niesamowitych wrażeń. Bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia, szczęśliwi i zadowoleni późnym wieczorem dotarliśmy do domów.

Serdecznie dziękujemy „Tu i Tam” za zorganizowanie wycieczki, Panu kierowcy za bezpieczną jazdę i wszystkim uczestnikom za możliwość wspólnego poznawania naszego pięknego kraju i wspaniałą atmosferę.

Opiekę nad uczniami podczas wyjazdu sprawowały panie: Ewa Wołowiec, Anna Nowakowska – Gromny, Justyna Sojka i Jolanta Godzwon.