Z życia szkoły
Wycieczka dydaktyczna do Krakowa
W dniach 15-16 kwietnia klasy druga i trzecia technikum weterynarii uczestniczyły w wycieczce dydaktycznej do Krakowa.

Głównym celem naszego wyjazdu było zapoznanie się z organizacją i strukturą Wydziału Medycyny Weterynaryjnej Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Odwiedziliśmy salę prosektoryjną oraz aulę na której prowadzone są wykłady z anatomii zwierząt. Bardzo ciekawie opowiadała nam o tym Pani Prodziekan Wydziału Prof. dr hab. Izabela Krakowska. W tym intensywnym czasie naszej wycieczki byliśmy również w Ogrodzie Zoologicznym w Krakowie, gdzie zobaczyliśmy różnorodne zwierzęta z całego świata- od lwów, żyraf po zwierzęta egzotyczne węże i żaby.

Kolejnym punktem wycieczki było odwiedzenie bardzo ważnego dla każdego Polaka Muzeum Auschwitz-Birkenau. Tam w zadumie i refleksji wsłuchiwaliśmy się w opowiadanie Pani przewodnik, która przeprowadziła nam żywą lekcję historii chodząc po miejscach byłego obozu koncentracyjnego. Po bardzo wzruszającym spotkaniu udaliśmy się na zwiedzanie Zamku Królewskiego w Krakowie. Po długim spacerze zaczynając od smoka wawelskiego a kończąc na Sukiennicach udaliśmy się na ostatni punkt naszego wyjazdu czyli kopalni soli w Wieliczce. Po całych dwóch dniach intensywnego chodzenia wytrzymaliśmy opowieści kopalniane i z zaciekawieniem oglądaliśmy rzeźby oraz malowidła solne 135 metrów pod ziemią. Na koniec zjedliśmy obiadokolację w jedynej na świecie Karczmie zlokalizowanej w podziemiach kopalni.