W pierwszym tygodniu zimowych ferii 2022 roku chętni uczniowie z Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych poznawali tajniki profesjonalnej obsługi kelnerskiej, mając na uwadze, że rzeczywistość wymusza konieczność nieustającego, systematycznego doskonalenia swoich umiejętności. Wiedząc, że współczesny kelner to pracownik – ekspert doskonalący metody, techniki i umiejętności posługiwania się zarówno ciałem jak i językiem, uczniowie poznawali standardy wymagań w zakresie jakości profesjonalnej obsługi klienta do których należą m.in.:
- sposób formułowania zdań, które trafiają do klienta (w jaki sposób słowa oraz zdania zaspokoją pragnienia klienta to już kwestia treningu i świadomego użycia narzędzia mowy)
- sztuka profesjonalnej obsługi polegająca na zmianie czynników niekorzystnych na te, z których czerpać będziemy satysfakcję
- oferowanie takiej jakości obsługi jakiej sami oczekujemy- warto robić wszystko mając na uwadze potrzeby odbiorcy czyli naszego konsumenta
Uczestnicy kursu będą pamiętać, że aby być wzorowym kelnerem trzeba lubić wybrany zawód oraz łączyć w sobie wszystkie najlepsze cechy, które składają się na osobowość kelnera, a to m.in.:
- uprzejmość – dobre maniery i uśmiech
- poczucie odpowiedzialności – świadomość tego co się robi i mówi
- systematyczność – dla idealnego organizowania pracy
- schludność i dokładność– świadcząca o poszanowaniu swojej pracy
- lojalność – zarówno wobec kierownictwa jak i kolegów
- inteligencja – stosowanie zdrowego rozsądku zwłaszcza w trudnych sytuacjach
- takt – jego poczucie przy mówieniu i robieniu właściwych rzeczy we właściwym czasie czy sytuacji
Program kursu został zrealizowany, cele osiągnięto a uczestnicy szkolenia będą pamiętać, że „dobry serwis może uratować złe jedzenie ale dobre jedzenie nigdy nie uratuje złego serwisu”.