Wyjazdy
II Bałtycki Rejs Bałtycki z uczniami ZS CKR w Kowalu

http://W dniach 31.08 – 03.09. 2019 r. uczniowie ZS CKR w Kowalu – Adam Lewandowski i Marceli Skalski mieli przyjemność uczestniczenia w kolejnej edycji Bałtyckiego Rejsu Szkół Ministerialnych. Przypomnijmy, że w roku ubiegłym uczestniczkami I Rejsu z tej szkoły były: Alicja Brylińska i Weronika Lewandowska. Oto wspomnienia uczniów: Rejs rozpoczął się w Gdyni. Tam, po wejściu na pokład jachtu „Cosmo”, przeszliśmy szkolenie teoretyczne z zasad bezpieczeństwa i przebywania na jachcie. Nasza przygoda rozpoczęła się od własnoręcznie przygotowanego obiadu w kuchni na jachcie, którą wilki morskie nazywają kambuzem. Po obiedzie mieliśmy okazję zwiedzić jeszcze port morski w Gdyni, a także Muzeum Marynarki Wojennej, okręty Dar Pomorza i ORP Błyskawicę. Po zwiedzaniu miasta wypłynęliśmy na morze, by o 4.45 przybyć na Westerplatte, gdzie odbywały się właśnie uroczyste obchody 80-tej rocznicy wybuchy II wojny światowej. Bycie w tym czasie, w takim miejscu to niesamowite przeżycie, które pewnie na zawsze zostanie w naszych sercach i w pamięci. W Gdańsku zwiedziliśmy Muzeum „Solidarności” i Muzeum II Wojny Światowej. Mieliśmy też czas, by przejść się urokliwą gdańską starówką. Z Gdańska popłynęliśmy na Hel. W miejscu, gdzie znajduje się początek Polski, zwiedziliśmy latarnię morską, a także spędziliśmy miło czas na helskiej plaży. Kolejnego dnia płynęliśmy już do Sopotu, by przejść się po najsłynniejszym w Polsce molo i zobaczyć najważniejsze miejsca w tym pięknym kurorcie. Z Sopotu wróciliśmy jachtem do Gdyni, gdzie nastąpiło podsumowanie rejsu i wręczenie świadectw potwierdzających udział w tej niezapomnianej przygodzie. Cały wyjazd był nie tylko fantastyczną rozrywką, ale także piękną lekcją patriotyzmu, podstaw żeglugi morskiej i sprawdzianem dla hartu ducha. Wyjazdowi towarzyszyła cudowna atmosfera. W rejsie brała udział młodzież z czterech szkół rolniczych z różnych części Polski. Bardzo szybko zawiązały się przyjaźnie i mimo dzielących nas kilometrów będziemy chcieli te znajomości podtrzymywać. Już nie możemy się doczekać kolejnego rejsu, na który na pewno będziemy chcieli się wybrać.