Aktualności
Wycieczka po Sandomierzu

W dniu 6 października 2020 roku klasa I technikum mechanizacji rolnictwa i agrotroniki oraz klasa I technikum weterynarii wybrały się na wycieczkę po Sandomierzu. Celem naszej wycieczki było poznanie miasta, jego historii i zabytków. W czasie wędrówki po pięknych i malowniczych uliczkach mieliśmy okazję zwiedzić miasto, obejrzeć zabytkowe budowle, poznać ciekawe miejsca związane z jego dziejami. Zwiedzanie miasta zaczęliśmy od Podziemnej Trasy Turystycznej, w której z zaciekawieniem oglądaliśmy film pt: „Sandomierz -  Królewska Opowieść”, a następnie  pani przewodnik zabrała nas w niezwykłą podróż po podziemnych korytarzach opowiadając nam legendy i zdarzenia z dawnych czasów. W drodze do Zamku Królewskiego, przemierzając szlaki sandomierskiej Starówki zatrzymaliśmy się przy Furcie Dominikańskiej zwanej Uchem Igielnym, gdzie  zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie. W Muzeum Okręgowym podziwialiśmy wystawy tj. Ciemne ścieżki, Dawna Wieś Sandomierska, Krzemień pasiasty w biżuterii, Dawna kuchnia królewska, Ziemia sandomierska w pradziejach i wczesnym średniowieczu, Od piasku do szkła. Z okien Zamku Królewskiego podziwialiśmy również piękną budowlę Kościoła Św. Jakuba wraz z winnicą. Zatrzymując się na dziedzińcu Zamku Królewskiego podziwialiśmy widoki oraz robiliśmy pamiątkowe fotografie. Następnie udaliśmy się na posiłek, gdzie spróbowaliśmy dużą i smaczną sandomierską zapiekankę. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na Bramę Opatowską, która jest jedyną zachowaną bramą wjazdową do Sandomierza. Na szczycie Bramy Opatowskiej najlepiej widać topografię miasta i usytuowanie poszczególnych obiektów. Schodami do góry wchodziliśmy na taras widokowy, gdzie podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta. Wycieczka była udana i pełna atrakcji. Dopisała nam piękna pogoda i wspaniały humor.